Логин:
Пароль:
Сохранить логин и пароль
Для получения логина и пароля пишите на почту do@planetaklimata.com.ua
Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10



Огляд світового ринку кондиціонерів повітря

(07.06.2016)

Прогноз обсягу ринку побутових і напівпромислових
кондиціонерів повітря на 2016 рік*
Світовий обсяг - 102,54

Прогноз обсягу ринку побутових і напівпромислових кондиціонерів повітря на 2016 рік

Основні ринки систем кондиціонування у світі — Китай, США і Латинська Америка — у 2015 році продемонстрували відверто незадовільні показники. За оцінками JARN, обсяг світового попиту на побутові і напівпромислові кондиціонери становив приблизно 101,8 млн пристроїв, що на 3,7% менше, ніж у 2014 році. Падіння попиту виявилося найбільш значним з 2012 року.

Стан економіки і несприятливі погодні умови призвели до скорочення китайського ринку на 8,7%, або на 38 млн пристроїв. Бездумне нарощування обсягів виробництва призвело до затоварення складів. Онлайн-продаж не став ефективним інструментом позбавлення від складських залишків. При цьому найбільш дешева продукція купується інтернет-користувачами дуже активно. Не виправдалися надії на пожвавлення торгівлі у великих мережевих магазинах побутової техніки в КНР в період травневих і жовтневих свят. Обсяг експорту, за даними митного відомства КНР, впав на 5,4%, а ціни   в середньому на 0,8%.

Попит на кондиціонери у США в 2015 році склав 14,5 млн одиниць обладнання. Це трохи менше показників попереднього року. Попит на моноблочні (агрегатовані) пристрої впав на 0,6%, зате на побутові спліт-системи — виріс на 11,6%. Продаж віконних кондиціонерів скоротився, на що не в останню чергу вплинули погодні умови.

Обсяг ринку VRF-систем по регіонах
(по числу зовнішніх блоків)

Обсяг ринку VRF-систем

В Індії в 2015 році були продані 4,2 млн побутових і напівпромислових кондиціонерів. Приріст порівняно з 2014 роком склав 4,7%. Японські і корейські компанії збільшили інвестиції в місцеве виробництво. Індійські виробники кондиціонерів імпортують велику кількість сировини і комплектуючих з Китаю. При цьому невисокий рівень цін на місцевому ринку не дозволяє отримувати значний прибуток від продажу готових виробів всередині країни.

Обсяг близькосхідного ринку кондиціонерів в 2015 році оцінювався в 5,7 млн одиниць обладнання, що на 4,4% більше показників 2014 року. Незважаючи на політичну нестабільність, обсяг інвестицій в будівництво на Близькому Сході залишається досить значним. Основними ринками регіону є Саудівська Аравія та ОАЕ, розвиваються ринки Ірану, Катару, Оману і Кувейту.

Зміни азіатського* ринку кондиціонерів повітря
*За винятком Японії, Китаю і Південної Кореї.

Зміни азіатського ринку кондиціонерів повітря

Ринок Латинської Америки в 2015 році скоротився на 5% — до 8,4 млн кондиціонерів. Найбільший ринок регіону — Бразилія — відчуває серйозні економічні труднощі. Погіршення ситуації змусило ряд кліматичних компаній піти з бізнесу. Знецінення місцевої валюти створює труднощі для імпорту. За даними Митної служби КНР, експорт кондиціонерів з Китаю до Бразилії скоротився в 2015 році на 32,9%.

Тенденція до скорочення африканського ринку кондиціонерів спостерігається вже протягом кількох років. 2015 рік не приніс яких-небудь змін, продажі впали ще на 8,2% — до 2,6 млн пристроїв. Причини такого становища — нестабільна політична ситуація, низький рівень життя і мала купівельна спроможність населення.

Відновлення основних ринків Європи

Спекотне літо 2015 року сприяло пожвавленню попиту на кондиціонери у ряді європейських країн. Ще одним фактором, що стимулює зростання продажів, стала необхідність оновлення існуючого парку кліматичного обладнання. В результаті на зміну трирічного падіння прийшло збільшення обсягу ринку більш ніж на 20%.

В Італії продаж побутових спліт-систем зрос на 25%. Обсяг іспанського ринку побутових кондиціонерів збільшився в 1,4 рази. В обох країнах 2/3 продажів припадають на продукцію японських компаній. Італія, Іспанія та південні райони Франції зуміли позбутися складських залишків, що, як очікується, благотворно позначиться на ринковій ситуації.

Зростання продажів у Франції та Греції склав 25,1 і 5,9% відповідно. Ринок Туреччини виріс на 3,4%, але при цьому все ще не оговтався від наслідків вступу в силу в 2014 році Директиви про енергоспоживчу продукцію (ErP).

В Московії впродовж трьох останніх років спостерігається падіння продажу кондиціонерів. У 2015 році його величина склала 28,2%. На ринках країн Східної Європи переважає дешева китайська техніка.

Багатообіцяючий ринок Південно-Східної Азії

Незважаючи на те, що темпи економічного зростання КРН, що визначають довгий час розвиток всього азіатського ринку, помітно знизилися, підйом виробництва в сільських регіонах материкової частини Китаю триває. Зростання індійської економіки виявилося нижче прогнозованого, проте ця країна з населенням понад 1,2 млрд чоловік залишається досить привабливим ринком.

Експорт кондиціонерів повітря з Китаю
Джерело: Митне відомство КНР.

Експорт кондиціонерів повітря з Китаю

Середній вік жителів Південно-Східної Азії невеликий, при цьому населення регіону продовжує збільшуватися. Зростає і частка середнього класу, що створює ідеальні умови для подальшого зростання ринку побутових і напівпромислових кондиціонерів. За прогнозами, в майбутньому цей ринок систем кондиціонування за обсягом у кілька разів перевершить японський. Кліматичні компанії об'єднують зусилля своїх торгових і виробничих підрозділів, щоб закріпитися в багатообіцяючому регіоні.

Зростання попиту на спліт-системи в США

У США зростає частка побутових спліт-систем, що випущені під OEM-брендами, і канальних кондиціонерів, що вироблені в Азії.

Спліт-системи — відносно новий продукт для США. Поки на них припадає не більше 10% всіх проданих побутових кондиціонерів. Однак з приходом на американський ринок нових виробників продаж пристроїв цього типу буде зростати.

Для освоєння ринку США азіатські виробники обрали стратегію об'єднання зусиль з місцевими партнерами. У свою чергу «велика американська трійка» — Trane (Ingersoll Rand), York (Johnson Controls) та Carrier (United Technologies) — також нарощує співпрацю із зарубіжними компаніями.

Прогрес породжує попит

Провідні світові виробники кондиціонерів повітря ведуть дослідження, що спрямовані на розробку енергоефективних та екологічних рішень. Технологічні інновації — невичерпне джерело росту і розвитку ринку кліматичного обладнання.

Якщо говорити про сегмент побутових кондиціонерів, то тут однією з головних тенденцій стало вдосконалення «інтелектуальних» функцій. Датчики дозволяють сучасним високотехнологічним моделям виявляти присутність людей в приміщенні і підлаштовувати свою роботу під потреби конкретного користувача. «Розумні» кондиціонери здатні управляти повітряним потоком так, щоб не допускати виникнення протягів і пересушування шкіри і слизових оболонок присутніх у приміщенні людей.

Вдосконалення дизайну побутових кондиціонерів

По експозиції недавніх великих виставок можна помітити, що компанії, що випускають побутові кондиціонери, помітно розширили кольорову гаму внутрішніх блоків.

Раніше основні зусилля виробників були сконцентровані на вдосконалення функціональних можливостей приладів та підвищення їх енергоефективності. Однак для нового покоління споживачів важливі не тільки технічні характеристики кондиціонера. Підвищені вимоги пред'являються тепер і до зовнішнього вигляду пристроїв. Вишуканість зовнішнього вигляду апаратури стає ще одним полем для конкурентної боротьби між виробниками.

Оновлення дизайну моделей відбувається все частіше. Щоб виділитися, компанії застосовують незвичні матеріали та новітні технології. Найчастіше пропонуються по-справжньому авангардні оригінальні рішення, що йдуть врозріз з уявленнями, що існували нещодавно, про те, як повинен виглядати кондиціонер.

Так, за бажанням споживач може прикрасити лицьову панель внутрішнього блоку будь-яким зображенням — будь то картина відомого художника або його власний малюнок.

Сьогодні побутові кондиціонери не тільки роблять життя людини комфортнішим, але і прикрашають її.

Всеосяжність каналів роздрібних продажів

Останнім часом багато виробників кондиціонерів були змушені змінити підхід до дистрибуції товарів. Контроль над каналами постачання — ключовий фактор успіху глобальної експансії. Сучасні роздрібні продажі передбачають використання всіх наявних можливостей для взаємодії із споживачем, включаючи і звичайні магазини, і майданчики для онлайн-торгівлі.

Розподіл експорту кондиціонерів з Китаю до 2015 року
Джерело: Митне відомство КНР

Розподіл експорту кондиціонерів з Китаю до 2015 року

Для активізації онлайн-продажів виробники збільшують кількість шоу-румів, де споживачі можуть побачити продукцію «наживо». Зворотною стороною торгівлі через Інтернет є складнощі з організацією післяпродажного обслуговування купленої таким чином техніки. У найближчому майбутньому з цією проблемою доведеться зіткнутися багатьом виробникам.

На нових зростаючих ринках, таких як Латинська Америка і країни Азії, бурхливий розвиток електронної комерції становить загрозу традиційним каналам продажів. Ряд виробників пропонує суттєві знижки при купівлі онлайн. Наприклад, китайські кондиціонери, які у великій кількості поставлені в Бразилію в 2015 році, в онлайн-магазинах коштують в середньому на 3% дешевше. Така політика веде до загального падіння цін на кондиціонери, особливо в сегменті економ-класу.

Холодоагенти

Вільний продаж компанією Daikin патентів, що пов'язані з використанням холодоагенту R32, призвело до його широкого поширення по всьому світу.

Провідні японські компанії приступили до виробництва кондиціонерів на R32 не тільки для внутрішнього ринку, але і для збуту в Європі, Австралії, Індії і Південно-Східній Азії. Три найбільших китайських виробника — Midea, Gree і Haier   також почали постачання кондиціонерів на R32 за кордон.

На 39-ій виставці опалення, вентиляції, повітряного кондиціонування та холодильного обладнання в Японії (HVAC&R JAPAN2016) практично всі японські виробники представили напівпромислові кондиціонери, що використовують R32. В основній масі це моделі потужністю від 2,2 до 4,4 кіловата для комерційного застосування.

У той же час основним холодоагентом для інверторних кондиціонерів залишається R410A, у багатьох країнах, що розвиваються, як і раніше використовується R22. Обмежені партії кондиціонерів, що працюють на пропані (R290), були поставлені окремим замовникам, проте в широкий продаж поки не надходили.

 

Правила використання матеріалів сайту

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10