Формула відмовостійкості ЦОД(16.04.2014)
Коли відмовостійкість критично важливих систем знижується через недоробки в процесі проектування або помилок в експлуатації це може привести підприємство до великих фінансових втрат. Наприклад, за даними одного з досліджень Ponemon Institute, вартість однієї хвилини простою середнього Дата-Центру обходиться власникові в 7900 $ (з урахуванням прямих, непрямих і опосередкованих збитків). Але слід врахувати, що збитки, завдані простоєм Дата-Центру, відрізняються в різних сферах бізнесу. Але слід врахувати, що збитки, завдані простоєм Дата-Центру, відрізняються в різних сферах бізнесу. Тому надзвичайно важливо для економії коштів ще на етапі проектування провести відповідний аналіз визначити найбільш оптимальний рівень надійності системи.
Такий аналіз повинен стосуватися всіх систем в ЦОДі. Система з найбільш низьким рівнем надійності буде показником для всього об'єкта і може бути «ахіллесовою п'ятою» протягом усього терміну експлуатації Дата-Центру.
Ключ до прийняття правильного рішення знаходиться в оцінці витрат пов'язаних з побудовою систем різних рівнів надійності. Тобто, необхідно провести кількісну оцінку відмовостійкості для конкретного випадку:
- надійність ЦОД 99.671% дорівнює 28,8 годин простою в рік (Tier I, схема резервування “N”);
- надійність ЦОД 99.749% дорівнює 22 години простою в рік (Tier II схема резервування “N+1”);
- надійність ЦОД 99.982% дорівнює 94 хв. простою в рік (Tier III схема резервування “2N”);
- надійність ЦОД 99.995% дорівнює 26 хв. простою в рік (Tier IV схема резервування “2(N+1)”), и т.д.
Після чого можна порівняти вартість збитків через простій з вартістю споруди максимально надійного ЦОД. Природно, чим вище планована надійність, тим вища вартість Дата-Центру. Тому дуже важливо для економії коштів знайти правильний баланс.
Після того як оптимальний рівень надійності знайдений, необхідно розробити систему, яка буде відповідати цьому рівню. Часто при цьому доводиться «втискуватися» в наявні бюджети, тому дуже важливо приймати правильні рішення ще на етапі проектування, щоб заощадити гроші не знизивши задану надійність. Наприклад, резервування електроживлення за схемою 2N є дуже надійною системою. Але є альтернативи, які можуть досягти рівня близького до 2N зі значною економією коштів. Наприклад, використання інноваційної схеми 3/2N (подробиці можете дізнатися у наших фахівців).
Необхідно також, щоб проектом передбачалася простота обслуговування різних вузлів. Повинні забезпечуватися не тільки мінімальні зони обслуговування, але можливість проведення робіт з усунення несправностей без переривання критично важливих навантажень.
Системи також повинні бути спроектовані таким чином, щоб уникнути єдиної точки відмови. Особливі зусилля мають бути додані до того, щоб переконатися - вихід з ладу будь-якого компонента або підсистеми не перерве роботи критичного навантаження.
Але гарантувати надійність ЦОД не можна маючи лише грамотно спроектоване рішення. Регулярне сервісне обслуговування надзвичайно важливо для критично важливих об'єктів. Професійне проектування в поєднанні з сервісною підтримкою є єдиним способом забезпечення необхідного рівня надійності Дата-Центру.
Для підтримки надійності ЦОД на належному рівні вирішальне значення має регулярна профілактика та тестування. Сенс у тому, щоб на постійній основі виявляти відхилення продуктивності від початкових значень. Це дасть можливість врахувати і виправити потенційні проблеми ще до їх виникнення.
Безліч чинників впливають на безвідмовну роботу ЦОД. За цим, для створення по-справжньому надійного Дата-Центру при мінімальних витратах необхідні:
- професійні проектні рішення;
- сучасне надійне обладнання;
- кваліфікований монтаж;
- регулярне сервісне обслуговування.
Отримати всі ці послуги з «одних рук» Ви можете звернувшись до професіоналів компанії «Планета Клімату».
Правила використання матеріалів сайту
|