Майстер-клас по сервісу: заміна промислового компресора
Сезон охолодження в самому розпалі, і сервісні служби повинні бути готові до того, щоб діагностувати цілий ряд причин несправностей, пов'язаних з комфортним охолодженням.
Здебільшого це відносно легкі ремонти, такі як очищення теплообмінників, пошук витоків холодоагенту або заміна поганих електричних компонентів. З урахуванням сказаного, однією причиною, яка викликає різку зупинку всієї системи, є компресор. Це серце системи має тільки одну функцію: здійснювати рух холодоагенту. У деяких сервісних "фахівців" легкий ступор викликає ремонт, при якому потрібна заміна компресора. Однак дана операція не викликає складнощів якщо точно слідувати деяким простим рекомендаціям. У цій статті фахівці компанії "Планета Клімату" розкажуть як правильно поміняти компресор в холодильній машині (чилері).
Рис. За годинниковою стрілкою від верхнього лівого:
Перегрів, згорілий двигун, коротке замикання в клемної коробки,
зламаний всмоктуючий клапан/гідроудар.
1. Збір ключової інформації
Зберіть якомога більше інформації, наприклад, номер моделі, серійний номер, фази, напруга, струм, тип холодоагенту і типу відмови (це вигоряння або механічна несправність?). Крім того, подивіться, як ви будете ставити компресор в блок. Чи знадобиться вам кран або такелаж? І остання інформація, яка використовувалася модель контактора? Деякі виробники компресорів не дають гарантію на компресор, якщо контактор ні замінений.
2. Перевірка нового компресора
Перевірте номер моделі, серійний номер і напруга нового компресора, перш ніж узяти його з коробки. Також перевірте його на наявність короткого замикання на масу. Не так часто, але трапляється, що ви отримаєте електрично поганий компресор з заводу.
3. Зробіть наочну інструкцію
Відзначте всі дроти або намалюйте схему всіх з'єднань.
4. Перевірка масла
Якщо проблемою є вигоряння або механічне пошкодження, ви повинні взяти пробу масла і перевірити його на кислотність за допомогою польового тест-набору. Якщо присутні кислота або забруднюючі речовини, то необхідна відповідна процедура очищення.
5. Правильна чистка
Підвищіть типорозмір фільтра-осушувача рідинної лінії і додайте змінний фільтр-осушувач лінії всмоктування. Замініть масло після того, як компресор попрацює протягом певного періоду часу при гарному навантаженні. Знову перевірте масло. У цій процедурі немає коротких шляхів. Присадки в масло від різних компаній будуть сприяти процесу очищення, але не замінюють належну процедуру, як таку.
6. Протестуйте систему
Як тільки компресор замінений, перед введенням в експлуатацію зніміть первинні свідчення мегомметром. Це дасть вам базове значення для порівняння. Якщо показання, після того як компресор попрацював деякий час, йдуть вниз, то необхідно замінити масло і осушувач. Очищення завершена, як тільки встановлюються значення, яке послідовно наближається до базової лінії.
7. Реєстрація даних запуску
Візьміть ваші свідчення і заповніть якусь таблицю запуску. Включіть в неї тиск всмоктування і нагнітання, температуру перегріву, температуру переохолодження, температуру масла в картері, напругу, струм, опір, вхідну і вихідну температуру охолоджуваного середовища, колір оглядового скла, дату і час останньої заміни масла. Ця таблиця дасть наступного техніку миттєвий знімок роботи системи охолодження на час, коли було встановлено новий компресор.
Компресори виходять з ладу, як правило, не від старості. Найбільш вірогідною причиною є проблеми системи. Ніколи не виключайте нічого, поки вона не була протестована і перевірена. Занадто багато компресори замінюються тільки для того, щоб знову вийти з ладу. Тому знайти причину, чому це відбувається, є реальним майстерністю в порівнянні з заміною компресора.
Інші поради щодо заміни компресорів
Іноді компресор, що вийшов з ладу, більше недоступний, або технік вирішує перейти на іншу модель, бренд або тип компресора. Це називається модернізацією і може включати в себе наступні можливості:
- Бренд X на Бренд Y (компресор того ж типу);
- Великий поршневий на гвинтовий компресор;
- Спіральний на поршневий;
- Поршневий на спіральний.
У деяких випадках система на R22 перетвориться в R407C або навіть в систему R-134a. Хоча при модернізації легко задовольнити вимогам по відповідності продуктивності, є й інші міркування. Наприклад, якщо змінюється компресор з R-22 на мінеральному або AB маслі, на холодоагент R-407C або R-134a, то в новому компресорі має бути поліефірне масло. Фахівець також повинен переконатися, що геометрія нового компресора «еквівалентна», і він впишеться в систему.
Також при модернізації мають бути розглянуті зміни в монтажному підставі та в розташуванні трубопроводів.
Іншим аспектом є контролер, який управляє розвантаженням компресора. Розвантаження поршневого компресора відрізняється від розвантаження гвинтового компресора, хоча вони служать одній і тій же меті. Тому нерідко при модернізації доводиться замінювати контролер.
Компоненти системи в процесі модернізації не замінюються. Однак, що стосується гвинтових компресорів, настійно рекомендується зробити повну заміну масла після кількох днів роботи, щоб гарантувати, що якість масла ідеальна.
У сьогоднішній економічній ситуації, власники будівель та керівники підприємств не можуть мати бюджет, який дозволяє модернізувати всю систему. У цих ситуаціях, багато з них вибирають установку нових компресорів, які є набагато більш ефективними, ніж ті, що були 10 - 15 років тому.
Правила використання матеріалів сайту
|
|